Kreativni ekipi študentov programa Medijske komunikacije na FERI UM (Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru), Praxice in Mission of Generations, sta se pod mentorstvom doc. dr. Katje Udir Mišič, asist. Sare Brecl in Urbana Lapajneta iz Tovarne podjemov, uvrstili med osem finalistov prestižnega tekmovanja Stanford Longevity Design Challenge 2025, ki ga vsako leto organizira Inštitut za dolgoživost Univerze Stanford v sodelovanju z različnimi partnerji. Aprila bosta svojo idejo predstavili na Univerzi Stanford v ZDA, kjer se bosta potegovali za glavno nagrado.
Naši študenti so s svojimi inovativnimi idejami navdušili 57-člansko žirijo in si zagotovili mesto v finalu:
- Mission of Generations – Ivana Perić, Danica Dudeš in Jure Trtnik
- Praxice – Katarina Mudrić, Anastasija Josifovska in Milica Japranin
Iskanje inovativnih rešitev za boljšo kakovost življenja v starosti in spodbujanje vseživljenjskega učenja.
Letošnja tema, “Reimagining Education and Learning for Long Lives,” je bila izbrana v skladu s pobudo “New Map of Life initiative”, ki si prizadeva oblikovati družbo, bolj prilagojeno življenju v starosti in “Futures Project on Education and Learning for Longer Lives,” celoletnim programom, ki raziskuje, kako lahko izobraževalni in učni sistemi podpirajo daljše kakovostno življenje, prehode med kariernimi področji ter vseživljenjsko učenje.
Tema je inovativne študente s celega sveta spodbujala k oblikovanju rešitev, ki obravnavajo ključne izzive in priložnosti – od medgeneracijskega učenja do novih orodij za efektivne prehode med področji dela, s čimer bi zagotovili, da se izobraževanje razvija tako, da izpolnjuje zahteve našega spreminjajočega se sveta.

O rešitvah Praxice in Mission of Generations
Prvo rešitev, Praxice, so oblikovale Katarina Mudrić, Anastasija Josifovska in Milica Japranin. Predstavlja spletno platformo, namenjeno strokovnjakom na področju IT, ki omogoča lažji prehod z izobraževanja na trg dela. Drugo rešitev, Mission of Generations, zastopajo študentje Ivana Perić, Danica Dudeš in Jure Trtnik. To je namizna igra, ki starejšim staršem pomaga izboljšati njihove digitalne veščine preko premišljenih nalog, hkrati pa spodbuja povezovanje z vnuki.
Finale: 22. april 2025
Finale bo potekalo 22. aprila 2025 na Univerzi Stanford. Na tem dogodku bodo ekipe finalistov predstavile svoje inovativne rešitve in se potegovale za glavno nagrado v višini 10.000 USD.
Na ta dan bosta potekala tudi uvodna predstavitev profesorja na Stanford Graduate School of Education in sourednika SCL Mitchella Stevensa ter okrogla miza s štirimi zagnanimi podjetniki na področju izobraževanja in dolgoživosti.
Finale je odprto za javnost in ponuja edinstveno priložnost za spoznavanje prelomnih rešitev, ki bodo oblikovale prihodnost izobraževanja in učenja. Za vse, ki se dogodka ne bodo mogli udeležiti, bodo posnetki finalnih nastopov na voljo na uradni spletni strani natečaja.
Do finala še:
Uradni seznam finalistov Stanford Center on Longevity Design Challenge
(vir: Stanford Center on Longevity Announces Eight Finalist Teams)
- Bloom (School of Visual Arts, USA) – An app designed to help unemployed youth discover career paths and overcome mental health-related obstacles by encouraging them to explore activities and interests.
- Flo (Indian Institute of Technology, India) – A deck-building card game inspired by ikigai, taking players on a journey of exploring connections between challenges and personal abilities.
- Kahaani (MIT WPU, India) – An interactive educational kit for marginalized children in India that teaches social-emotional learning through games.
- KoMi (Sapienza Università di Roma, Italy) – A web platform that helps people develop soft skills and provides a digital skills portfolio.
- Mission of Generations (University of Maribor, Slovenia) – A board game that helps grandparents improve their digital skills while bonding with their grandchildren.
- Praxice (University of Maribor, Slovenia) – A web platform designed to help young professionals bridge the gap between academic knowledge and the practical experience required to enter the IT job market.
- Silver Tech Explorers (Harvard University, USA) – A program designed to enhance digital literacy among older adults through personalized, in-person workshops supported by an AI-powered classroom assistant app.
- Veritas (Texas A&M University, USA) – A Canvas course that equips young adults in Pakistan with fact-checking skills to counter digital misinformation on social media platforms.
