Izbira študijskega programa

Kam naj se vpišem?
grafika belega kipa v stilu gršega pridiha, na glavi nosi črno kapo diplomanta, nosi očala in iz žvečilnega gumija dela balonček. Na rozastem ozadju.

Izbira študijskega programa

Izbira študijskega programa 2560 1707 Mitja

Naslednja postaja: študij. Čas, ko se več ne piflaš in učiš, ampak študiraš. Kam po končani srednji šoli, da bo odločitev prava in boš kar najbolje izkoristil/a svoj potencial?

Kam naj se vpišem?

Vprašanje, ki si ga postavi večina prihodnjih študentov. Po dokončani maturi gre namreč za življenjsko prelomnico, ki odloča o tvoji karieri. Nekateri ste že trdno odločeni, drugi ste še vedno v iskanju fakultete, ki ponuja vaš sanjski študijski program.

 

Kam torej?

Veliko vas najprej razmišlja kam ― ne o fakulteti, ampak o kraju: Maribor, Ljubljana, Koper? Kje imajo boljše žure? Kje se več dogaja? V tem primeru te naj opomnimo, da greš študirat zase, za svojo kariero ― zato izberi študij, ki ti bo pisan na kožo, študij in poklic, ki ga boš z veseljem opravljal/a. Seveda, bo veliko časa tudi za zabavne stvari in ostale obštudijske dejavnosti. V vsakem univerzitetnem mestu je veliko odličnih študentskih ugodnosti in dejavnosti, kot so študentski boni za hrano, športne aktivnosti, zabava, študentski domovi, seveda pa tudi študentsko delo.

Te zanima nekaj kreativnega in hkrati strokovnega?
Beri dalje!

Včasih v bistvu ne veš, kaj točno boš kot nekdo, ki dokonča faks dejansko počel. Ali pa recimo, da obstajajo delovna mesta, ki so ti zelo všeč, ampak ne veš, katera izobrazba je za to delovno mesto pomembna. Morda že obvladaš veščine, kot so grafično oblikovanje, videomontaža, spletne strani, fotografija ipd., ampak naj te opozorimo, da na fakulteti znanje poglabljamo in se problemov lotimo širše. Znanja seveda tudi povezujemo. Ker Hej, a fotograf dandanes samo fotografira?

Spodaj ti predstavimo študijski program medijske komunikacije, ki se izvaja na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko na Univerzi v Mariboru (na kratko FERI UM). S čim se lahko kot fakulteta pohvalimo?

20 let izvajanja študijskega programa medijske komunikacije

FERI je mednarodno priznana fakulteta

univerza sodi med 4% najboljših univerz na svetu

univerza je prejela nagrado za globalno zadovoljstvo študentov

univerza je prejela certifikat za športnikom prijazno izobraževanje

Medijske komunikacije

Študij, kjer verjamemo v interdisciplinarnost. Če pogledaš naš predmetnik (za kar te naj opomnimo, da naj bo ena izmed pomembnih opravil pred odločitvijo študijskega programa) opaziš, da imamo velik spekter predmetov iz različnih področij.

 

Medijska produkcija in vizualna komunikacija

V osnovi se sicer naš program deli na smer medijska produkcija in vizualna komunikacija, zajemamo pa področja, kot so mediji, fotografija, marketing, oblikovanje, video produkcija, spletne strani, avdio ipd. To radi izpostavimo kot svojo prednost, saj namreč verjamemo, da se ta znanja danes morajo prepletati. Z vsakim letnikom se v osnovi povečujejo tudi izbirni predmeti ― kaj to pomeni zate? Izbereš si predmete, ki te zanimajo in ti bodo v pomoč ob koncu študija. Zakaj bi torej moral na študiju imeti fiziko in matematiko, če boš po končani izobrazbi opravljal delo UX/UI oblikovalca, kjer to znanje ni potrebno?

Kaj pa…

Adobe Creative Cloud?
Imamo.
Odlične zaposlitvene možnosti?
Seveda.
Obštudijske dejavnosti?
Imamo.
Ekskurzije?
Imamo.
Top fakulteto?
Itak!

Je to poklic prihodnosti?

Nekoč so poklici bili precej ozko usmerjeni, kar pa danes za delodajalce ni ravno najbolj zanimiva zadeva. Fotograf je fotografiral, video snemalec le snemal. Podjetja pa danes od zaposlenih pričakujejo več delovnih veščin in znanja, ki se med seboj povezujejo. Danes se recimo od fotografa pričakujejo tudi veščine in znanja na področju družbenih omrežij, marketinga in spletnih strani. Enako velja, za grafične oblikovalce, ki morajo obvladati tudi fotografijo, prav tako družbena omrežja in marketing, snemanje in obdelava videoposnetkov.

 

Povezovanje znanja

Na medijskih komunikacijah stremimo k temu, da pridobljena znanja znate povezati in uporabiti. Recimo, da boš po končanem študiju ustvaril svoje lastno podjetje ― oblikovalski studio. Ali ni čudovito, če obvladaš dobro oglaševati in promovirati lastno blagovno znamko, zraven tega pa še tudi kakovostno posneti promo video in kot vabljeni predavatelj odlično kje nastopiti in deliti svoje znanje?

Kaj lahko delam ko zaključim študij?

Odvisno od ambicij, samoiniciative in osvojenega znanja! Naši diplomanti delajo v raznih agencijah in podjetjih, kot tudi sami ustanavljajo svoja. Po končanem študiju se lahko usmeriš v delo kot je:

  • video produkcija (snemanje, montaža),
  • vizualno oblikovanje (grafike, UX/UI, spletne strani, plakati, brošure, logotipi ipd.),
  • delo na radiu (moderator, tonski mojster),
  • strokovnjak na področju marketinga (delo na družbenih omrežjih, agencije),
  • oblikovanje in snovanje spletnih strani,
  • fotografija (portreti, reportaža..),
  • delo na televiziji,
  • odnosi z javnostmi ipd.

Veliko znanja že imam. Kaj pridobim s tem študijem?

V kolikor predpostavljaš, da že veliko znaš te naj ne skrbi preveč. Pri nas želimo, da svoja znanja ustrezno povezuješ in tudi nadgrajuješ, tako svoje kompetence kot tudi delo v ekipi. Spodbujamo tudi, da pri znanju upoštevaš širši problem in se ga lotiš celovito.

 

Primer

UI oblikovalec, ki recimo vizualno oblikuje spletno stran, ima veliko prednost, če vsaj delno obvlada tudi snovanje spletne strani, ki ga opravlja programer. S takšnim znanjem se oblikovalec bolj organizirano loti oblikovanja, saj lahko lažje oceni, kateri elementi spletne strani so zahtevnejši za programerja in bodo posledično zahtevali več časa.

Ali bo AI nadomestila takšno delo?

Prej olajšala. Umetna inteligenca je v zadnjem letu požela veliko pozornosti in seveda tudi strahu. Drži, da lahko nekatere zadeve poenostavi in olajša, vendar jo lahko izkoristimo sebi v prid. Kot strokovnjak boš po koncu študija imel/a veščine, ki jih umetna inteligenca nima. Redimo individualni pristop do naročnika ― kaj točno želi naročnik? Kakšen stil mu je všeč? Kako rešiti njegov zapleteni in unikatni problem?

 

Primer na področju oblikovanja:

V kolikor bo tvoj naročnik želel oblikovan logotip ali celostno grafično podobo, te naj opomnimo, da gre za kompleksnejšo nalogo. Res je, umetna inteligenca lahko oblikuje po naših navodilih in tudi sama oblikuje, ampak na srečo nima vseh potrebnih veščin. Kot strokovnjak na vizualnem oblikovanju potrebuješ tudi veščine, kot je zagotoviti tehnično ustreznost logotipa, da bo pripravljen za tisk in spletno stran, kako bodo uporabniki tvoj izdelek dojemali, ali bo produkt prilagojen za lokalno ciljno publiko itn.

Te zanimajo medijske komunikacije?
Potem se nam pridruži na informativnih dnevih FERI!

16. in 17. februar 2024
Koroška cesta 46, 2000 Maribor

Termini predstavitev:

  • petek 16. 2. 2024, ob 10. uri,
  • petek 16. 2. 2024, ob 15. uri,
  • sobota 17. 2. 2024, ob 10. uri.
Back to top
Piškotki 🍪

Ko obiščete našo spletno stran, se lahko podatki iz nekaterih storitev shranjujejo (običajno v obliki piškotkov). Tukaj lahko spremenite vaše nastavitve zasebnosti. Omeniti velja, da lahko blokiranje nekaterih vrst piškotkov vpliva na vašo izkušnjo na našem spletnem mestu in na storitve, ki jih lahko ponudimo.

Google Analytics koda za analitiko.
Google Fonts.
Google Maps.
Vdelani videoposnetki.

Pogoji zasebnosti

Naša spletna stran uporablja piškotke. Določite svoje nastavitve zasebnosti in / ali se strinjate z našo uporabo piškotkov. 🍪