Na Inštitutu za medijske komunikacije FERI UM smo v okviru projekta Media Masters izvedli še zadnji, četrti dogodek, tokrat namenjen dijakom in profesorjem Šolskega centra Celje – Srednje šole za kemijo, elektrotehniko in računalništvo. Delavnica z naslovom Kako razlikovati resnico od laži je bila posvečena razvoju digitalne medijske pismenosti ter prepoznavanju lažnih vsebin v sodobnem digitalnem okolju.
Uvodoma smo predstavili pomen (digitalne) medijske pismenosti ter ključne pojme, ki so bistveni za razumevanje vloge informacij in vsebin, katerim smo izpostavljeni v digitalnem prostoru. Najprej smo na podlagi petih vprašanj razpravljali o lažnih novicah, spremljanju medijev. Del delavnice smo namenili tudi teoretičnemu delu, kjer smo predstavili korake prepoznavanja lažnih novic, govorili o pomenu digitalne medijske pismenosti. Nato je sledil praktični del, kjer so dijaki in njihovi profesorji preizkusili interaktivno namizno igro Mojstri medijev, ki temelji na resničnih scenarijih in spodbuja razmislek o informacijski etiki, preverjanju virov ter odgovorni rabi (digitalnih) medijev. Med igro so dijaki razvijali kritično mišljenje in argumentacijske sposobnosti.
V zadnjem sklopu so udeleženci sami poiskali primere lažnih ali zavajajočih novic, jih predstavili svoji skupini in nato še vsem udeležencem. Delavnico smo zaključili z reflektivnim pogovorom, kjer smo se dotaknili spoprijemanja z lažnimi novicami ter pregledali različne platforme, ki omogočajo informiranje o tem, katera novica je lažna in katera ne.
Dogodek je pokazal, da je krepitev medijske in digitalne pismenosti med mladimi ključnega pomena. Zahvaljujemo se dijakom in profesorjem za aktivno sodelovanje in izjemno energijo.